pondělí 26. dubna 2010

WWW live - Ostrava 15.4.2010

Karamel je cukr, co se už neuzdraví...

Těmito slovy započali WWW svůj Ostravský koncert, na který jsem se dostavil i já. Proč také ne – Sifona a spol. jsem si poslední dobou velice oblíbil, cena vstupného byla pouze symbolická a po dlouhé době se nabízel příjemně strávený večer s přáteli. Jestli se karamel uzdraví nebo ne jsem se sice nakonec nedozvěděl, přesto jsem si “ wéwéčka“ na živo užil....
O tomhle eventu jsem se dozvěděl úplnou náhodou, a jak jsem řekl v úvodu, dost mne to potěšilo. Po příjezdu na místo konání mě trochu vyděsila skutečnost, že předkapela měla (podle programu) zanedlouho vystoupit na pódium a v klubu přitom skoro nikdo nebyl. To se nakonec ukázalo nebýt ničím věštícím fiasko, první noha vkročila na pódium skoro hodinu po původně ohlašovaném začátku (vinu na tom měla snad i Česká televize, která zde natáčela materiál pro další díl pořadu Ladí Neladí). O předkapele jsem před koncertem nic nezjišťoval, proto mě docela udivilo duo „dětí“ za mixovacím pultem. “ Pjoni & Ink Midget“ se žánrově řadí do jakéhosi ambient/techna. Ambientní začátek se mi líbil, zvuk byl hezky hutný a doplněný zkresleným vokálem (spíše skřeky) jednoho z protagonistů. Byl jsem příjemně překvapen a očekával velmi dobré připravení atmosféry pro hlavní aktéry večera. Netrvalo ale dlouho a ambientní plochy se přehouply do klasického, pro mne tupě znějícího dunícího techna. Navíc zkreslené „skřeky“ vystřídalo často falešné vykřikování textů dětským hlasem. Po deseti minutách jsem byl znuděný, při pohledu na energicky skákajícího člena dua jsem chvílemi těžce zadržoval smích a nemohl se dočkat konce. Tohle opravdu není nic pro mě.
Symbolicky jsem zatleskal, šel se protáhnout ven a po návratu nedočkavě vyhlížel WWW. Zanedlouho na pódium vystoupali Ondřej Anděra alias Sifon, Milesa a DJ Brainy Thug. První skladbou byl Karamel z loňského Tance sekyr. Následovaly např. Těsto z ocele, Tikající muž, Tanec sekyr, Míč a dočkali jsme se i novinky Pikola, při jejímž uvedení Ondřej nezapomněl zmínit český thriller Pouta, kterému je tato skladba zasvěcena. Na nepodařenou předkapelu jsem brzy zapomněl a užíval si bombardování originálními beaty a všemožnými zvuky za doprovodu Sifonova štěkavého prožitého "rapu" podpořeného Milesou. Žel jsme se nedočkali proklamovaných (?) projekcí ani laserového nástroje, nakonec jsem to ale nějak oželil a koncert si moc užil. Na hodinky jsem ani nepomyslel a upřeně sledoval dobře se doplňující trio – Sifon předváděl své „neurotické taneční kreace“, DJ semtam doplnil nějaký ten scratch a nesmím zapomenout na Milesu, na kterou byl docela hezký pohled :-) . Publikum bylo docela vstřícné a viditelně si koncert užívalo, po závěrečné písni následoval bouřlivý potlesk. Vychutnal jsem si poslední minuty koncertu v podobě přídavku a pak už se jen snažil opět v hlavě uspořádat myšlenky, které WWW tak skvěle rozvířili.

Celkově jsem byl s koncertem spokojen a těším se, až se WWW zase jednou přijedou podívat do Moravských končin.

Žádné komentáře:

Okomentovat